Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging

Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
twitter
congres_mail

  

  

  

twitter

Congresinformatie





Elke twee jaar organiseert V&VN Opleiders een congres voor praktijkopleiders, opleidingsadviseurs, docenten in MBO en HBO onderwijs, beleidsmedewerkers en managers werkzaam in de gezondheidszorg.



Congres 29 januari 2015 in De Reehorst te Ede

Thema ‘Opleiden in nieuwsgierigheid ’




‘Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig’,  Albert Einstein.


Ben je ook geboren met een grenzeloze nieuwsgierigheid en is die drijfveer bij jou nog steeds aanwezig? We schijnen met het ouder worden steeds minder nieuwsgierig te zijn.  Nieuwsgierigheid is een verlangen om iets nieuws te weten of te ervaren. Nieuwsgierigheid kan je een opgetogen en spannend gevoel geven, maar aan de andere kant kan het ook frustraties met zich mee brengen omdat je over vertrouwde grenzen heen gaat (Van der Vorst, 2007). In elk geval houdt nieuwsgierigheid je vitaal (Kashdan, 2009).


Zijn we als opleiders nieuwsgierig genoeg en voeden we de natuurlijke nieuwsgierigheid van onze studenten voldoende? Kunnen we de nieuwsgierigheid van onze studenten prikkelen of  ontwikkelen? En gaan ze dan ook beter presteren? Nieuwsgierigheid is op te merken aan specifiek gedrag dat vaak bestaat uit het onderzoeken en verkennen van dingen. In toenemende mate vinden we een onderzoekende houding van studenten en toekomstige medewerkers in de zorg van belang. Er zijn geen pasklare antwoorden meer, het werkveld is dynamisch en blijft in ontwikkeling. Je zou kunnen zeggen dat nieuwsgierigheid steeds belangrijker wordt. Dit congres gaat over het ontdekken, ontwikkelen of terugwinnen van je natuurlijke nieuwsgierigheid het nieuwsgierig maken van anderen. 


Einstein zei: ‘Als je je laat leiden door nieuwsgierigheid, kunnen grootse dingen op je pad komen’.




Wij hopen op jullie nieuwsgierigheid…




De congrescommissie:

Jacqueline Dijkstra, Ingrid Haverkort, Dorin van Oss, Cecile Swennenhuis



Inschrijven voor het congres kan uitsluitend via deze website.

De congresinschrijving start 1 november 2014


Binnenkort meer informatie:  www.vriendenvanhetcongres.nl                                                                          V1.0d

Wilt u sponsor zijn van ons congres ?

Mail naar: info@vriendenvanhetcongres.nl